"זו תקופה קשה, אבל מה נעשה? נפסיק לייצר תוצאות ללקוחות שלנו? אין אופציה כזאת"

מי שיודע, יודע: אף פעם לא רגוע בים הסוער של עולם השיווק בדיגיטל ● אז איך שומרים על הראש מעל המים, גם בתקופות קשות במיוחד (כמו עכשיו) ועדיין ממשיכים לייצר אימפקט ללקוחות? ● שאלנו את דנצ'יק, שמנהל בוטיק שיווק דיגיטלי שהאייקון שלו הוא… ספינה מנייר

"כולם אוכלים שיט בתקופה הזאת. הכל משתולל ולאף אחד אין מצב רוח לכלום. אז מה נעשה, נפסיק לייצר תוצאות ללקוחות שלנו? אין אופציה כזאת" משתף דניאל דזאנייב, שמעכשיו פשוט נכנה אותו דנצ'יק.

 

אז דנצ'יק אמנם רק בן 25, אבל לדבר איתו מרגיש כמו לדבר עם רובוט  A.I שיודע הכל (תנסו בעצמכם) – וגם כבר מעל שנה שהוא מנכ״ל משותף של בוטיק השיווק הדיגיטלי 'המלין מדיה', שעובדת עם לקוחות שמשקיעים תקציבי פרסום של מעל 5K$ בחודש ("עובדים עם כל התחומים חוץ מהימורים, פורקס, סמים וסיגריות") ופיתחה מערכת עבודה המכונה סיילו.

 

*אגב, גם המנכ״ל המשותף, אופק סבג, היה אמור להצטרף אלינו לכתבה הקצרה הזאת, אבל הוא שומר עלינו במילואים (אין לו צורך בתחתונים וגופיות כרגע).

דנצ'יק ואופק. עם אחד נפגשנו לשיחה, השני שומר עלינו במילואים

דנצ'יק, שתף אותנו קצת על מערכת 'סיילו' שפיתחתם, לפני שנעבור לשאלות הקשות

"בקצרה, זו מערכת שמאפשרת לנו לחבר בקלות בין מנהלי הלקוחות שלנו לרשת גדולה של ספקים עצמאיים שבחרנו בקפידה, שמכונים 'סיילורים': קופירייטרים, מעצבות, אופטימיזטורים, עורכים, צלמים, מפתחים, מנהלי סושיאל, עורכי תוכן וכל תפקיד שצריך בתחום המופרע הזה. המערכת מודדות נתונים וביצועים של כל 'סיילור', מה המומחיות שלו ובאיזה תחומים יש לו את הביצועים הכי חזקים. ככה מנהלי הלקוחות יכולים להתאים את הפרויקט בצורה אופטימלית ל'סילור', שמקבל דרך המערכת הזמנות לעבודות באזורי המומחיות שלו, ובינינו מי שהכי נהנים מזה בסוף… הם הלקוחות שלנו, שמקבלים תוצאות מעולות, אחרת כנראה שהייתי הופך המבורגרים במקדונלד'ס עכשיו" דנצ'יק מחייך.

נשמע שאפתני, אבל מה קורה כשיש מלחמה בחוץ? איך מצליחים גם לדאוג ללקוחות וגם לתפעל את כל המערכת הזאת?

"אז כמו שאמרתי בהתחלה, המצב שיט כרגע לכולם, כן?" דנצ'יק מאמץ ארשת פנים רצינית, "אבל בזמן שהרבה סוכנויות ותיקות וטובות עושות פעולות 'הישרדותיות' כמו היפר אופטימיזציה, שינוי חשבונות,  הקפאת פרויקטים, הוצאת עובדים לחל"ת ועוד פעולות מרחיקות לכת… שיטת העבודה שלנו מאפשרת לנו 'לרקוד עם המצב'. זה אומר רגע להירגע, לחשוב אסטרטגית – ולהיעזר ב'סיילורים' שלנו בשביל להתאים פתרונות חכמים ללקוחות שלנו בצורה חלקה"

אוקיי, אבל מה אתם עושים, בת'כלס?

"קח לדוגמא לקוחות שלנו שרצים חזק בממומן. אנחנו במצב חירום, אז אם אין ביקוש למוצר או השירות כרגע, לא יעזור אם נעלה תקציבים, נצבע מחדש קהלים או נחליף מסרים, נכון? אז במקום לעצור הכל, אנחנו יכולים להיעזר ב'סיילורים' שעוסקים בצילום, עריכה ובסושיאל, להיפגש עם הלקוח ליום צילום, לייצר תכנים אורגניים שמותאמים לתקופה ואפילו לצלם קורס חינמי קצר – וככה לשמור על קשר עם קהל היעד ולהישאר בתודעה שלו, מזווית שונה לגמרי"

דנצ׳יק מדמה את עולם השיווק הדיגיטלי להפלגה על ספינת נייר

ולקוח שרץ חזק באורגני, תעשו ההיפך?

בדיוק. לקוח שרץ חזק יותר באורגני, שיש לו קהל נישה אבל דווקא בתקופה כזו המוצר או השירות שלו יכולים להתאים לקהל יותר רחב, אנחנו יכולים בכמה התאמות להשתמש ב'סיילורים' של קופי, עיצוב ופיתוח – ולהרים קמפיין רזה במהירות שיציג אותו לקהל שהפך חם ובשל למה שהוא מציע כרגע. זה מה שהגמישות שלנו מאפשרת וזה באמת על הקצה של הקצה של המזלג"

זה נשמע נחמד. השאלה אם זה אפקטיבי במטרה לייצר ללקוחות לידים רלוונטים?

"לקוחות לא באמת רוצים לידים, הם רוצים עסקאות. בגלל זה אנחנו מונעים ומשקפים הרבה יותר נתונים של  ROAS ו-ROI והרבה פחות "קליקביליות" של משפך שיווקי כזה או אחר. אז נכון, עכשיו זו תקופה מאתגרת ומורכבת מאוד לכולם, אבל המחשבה שלנו היא לא לחכות ולהניע תהליכים שיאפשרו ללקוחות שלנו לצמוח מחדש בעתיד הקרוב. זו אחריות גדולה – אבל אנחנו מוכנים לעמוד בה"

אה ו… ראיתי באתר וברשתות החברתיות שלכם מלא תמונות של הרצל. מה הקטע עם זה?

"הוווו… שאלת השאלות. כשדרכתי פעם ראשונה בהמלין לפני כמעט 5 שנים, כל הפעילות הייתה מתבצעת מתוך כיתה באחת המכללות במרכז הארץ. רציתי להעניק שי לצוות שיהיה להם נחמד ״במשרד״, אבל הדבר היחיד שהצלחתי לחשוב עליו שישתלב בכיתת לימוד זו תמונה של הרצל. מאותו יום הרצל הפך לסמל אצלנו וגם שעברנו לשבת במשרדים בשטח של 200 מ״ר בת״א על כל שולחן הוצבה בובת פופ של הרצל. אני מת עליו, מבחינתי אין סמל יותר משמעותי לציונות וחזון מאדון הרצל״

צילום מסך - תמונה של הרצל מתוך האתר של המלין מדיה

אוקיי, אותי שיכנעת. אגב דנצ'יק, מה אתם אישית עושים כדי לצמוח מחדש בעתיד הקרוב?

"מלא פעולות בכל מיני זוויות – כמו למשל לעשות כתבות טראש באתרים אנונימיים, כמו הכתבה שאתה קורא כרגע (כן כן – אני מדבר אליך 🙂)"

אז אם הגעת עד לכאן

כנראה שיש לך עסק שהשקעת בו המון,

אבל אתה לא מרוצה מהתוצאות שאתה מקבל מהשיווק בדיגיטל, או בכלל.

 

יכול להיות ש:

✔ אתה עובד כרגע עם סוכנות פרסום והתוצאות לא מספיק איכותיות

✔ הפסקת לפרסם כרגע בגלל התקופה או כל סיבה אחרת

✔"אוף, הלידים מהדיגיטל האלו… גם יקרים וגם לא עונים לטלפון בכלל"

 

אז אם אתה משקיע תקציבי פרסום של מעל 5K$ בחודש

ובא לך לשתף פעולה עם סוכנות פרסום בוטיקית

 שחלשה בהבטחות אבל חזקה בתוצאות,

אתה יכול לקרוא עלינו הכל כאן

או פשוט בלחיצה על הכפתור האדום.